Author: helwipmapium // Category:
PILIHAN RAYA PERMATANG PASIR...
26 OGOS 2009 / RABU
Alhamdulillah, berakhir sudah pilihan raya Permatang Pasir, dan Pas berjaya mengekalkan kerusi Dewan Undanagn Negeri ( DUN) Permatang Pasir. Tahniah kepada calonnya, Mohamad Salleh Man yang berjaya memperolehi undi 9618 undi. Beliau telah menewaskan calon Barisan Nasional (BN ) Rohaizat Osman yang memperolehi 5067 undi. Beliau memenangi dengan majoriti 4551 undi.

Keputusan pilihanraya diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Roslan Yahaya pada jam 7.31 malam di pusat penjumlahan undi di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN), Berapit.
Seramai 14,768 daripada 20,290 pemilih keluar mengundi di lapan pusat mengundi yang dibuka dari jam 8 pagi hingga 5 petang.

Kemenangan ini merupakan kemengan pertama Mohd Salleh yang juga Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang selepas tewas dalam enam pilihan raya umum sebelum ini. Berikutan kemenangan itu, Mohd Salleh dijangka dilantik sebagai Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (Maipp) apabila tempoh pelantikan Yang Dipertua sekarang, Shabudin Yahaya berakhir pada 31 Disember depan.

Diharapkan kemenangan ini mendapat keredhaan dan rahmat dari Allah SWT dan semoga Allah mempermudahkan tugas Beliau..Amin..

0 Responses to " "

Catat Ulasan